Според актуални статистики за потребителите на Facebook, в България към момента са регистрирани над 2 млн. профила, а най-силно повлияни от използването на социалните мрежи са младите хора. Какви предимства носи това за нашите деца и на какво да обърнем внимание като родители?
Големите възможности, които социалните мрежи предоставят за общуване с връстници и приятели, комуникация с хора, имащи сходни интереси, споделяне на лична информация, снимки, видео обуславят огромния интерес на тийнейджърите към тях. Нашите по-големи деца намират удобен начин да си създадат свой социален кръг, да представят себе си по интересен начин, да се информират и същевременно да се забавляват.
Използването на социалните мрежи за общуване и обмен на информация изгражда у тийнейджърите полезни умения, които ще им бъдат от полза в бъдеще. Последните тенденции показват, че компаниите използват същите тези мрежи като средство за постигане на свои конкретни бизнес цели – подобряване на имиджа си сред клиентите, увеличаване на популярността си и по-успешно налагане на своите продукти.
Като потребители виждаме повече от ясно ползите, които общуването в Интернет предоставя, но като родители е добре да се интересуваме повече от нашите деца и тяхното поведение в мрежата. За какво да бъдем бдителни?
-
С какви хора контактуват децата ни и кое ги свързва с тях – съученици, приятели...?
-
Приемат ли покани за приятелство от непознати? – необходимо е да обсъдим правила за това
-
Каква лична информация споделят децата ни - снимки, видео и с кого?
-
Какво е поведението им – най-общо – агресивно, провокативно, има ли някой или нещо, което
да ги притеснява?
-
Колко време прекарват в мрежата и колко време отделят за реални контакти и общуване?
Разбира се, не е нужно да ставаме досадни и да следим всяко действие на децата ни под лупа, но е добре да имаме реална представа за това, което се случва с тях. Разумният родител, който познава добре детето си ще намери баланса между осигуряване на лично пространство и придържане към правила за безопасност в общуването.
Снимка: Flickr